marți, 24 aprilie 2018

Salată de cartofi cu spanac & avocado - Rețetă de post & fără gluten (vegană & vegetariană)

Nu este o rețetă, mai mult o idee.
Sau este o interpretare personală - dacă vrei - ca mai toate rețetele mele.

Când am publicat ultima rețetă de salată de cartofi, mi-a venit idea asta.

Este un gust dulceag de aceea am adăugat un castravete murat. Merge și castravete în oțet. Trebuie neapărat să fie ceva sărat și acru, altfel nu va place mult.
Rețetă culinară este incredibil de simplu de făcut.
Combinația de savori este foarte îndrăzneață, recunosc, dar absolut perfectă.
Variantele sunt nelimitate.

***

Vezi că sunt pe cale să public 6 cărți de rețete. Mă refer în special la cartea în 4 volume intitulată: Rețetele Bunicii Învățate de la Mama - Carte de Bucate Tradiționale Românești Transmise din Generație în Generație - Obiceiuri de Odinioară.

Această carte se adresează generațiilor de azi și de mâine, indiferent de unde locuiesc și ce limbă vorbesc acum. Orice român ar trebui să o aibă în casă.

Am în plan să o ofer GRATIS multora dintre citirii mei prin intermediul unor concursuri.

Dacă vrei afli secunda-n care iese pe piață, te invit să mă urmărești pe bloguri (22 cred), platforme de socializare (6), Amazon, dar mai ales, să te înscrii la scrisoarea ocazională pe reteteindraznete.blogspot.ro


***

Specificații tehnice
Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: variabil - dacă ai cartofii fierți, e gata-n 5 - 10 minute
Porții: 2


Ingrediente
  • 4 cartofi roşii, albi sau de care ai
  • 1 castravete murat, gogonele sau varză murată
  • 1 ceapă roşie (albă, galbenă sau chiar mai bine: verde)
  • 1 avocado
  • câteva frunze de spanac crude (merge și valeriana - salată italiană)
  • 1/2 linguriță piper negru 
  • 1 linguriță sare/după gust
  • 3 linguri ulei măsline (sau de care ai)
Opțional dar foarte indicat:
  • 1/2 linguriță de ardei iute/boia de ardei iute
  • 2 - 3 boabe de porumb fiert

Mod de preparare
  • Spală cartofii şi pune-i la fiert pentru 30 minute (după gust). 
  • Taie ceapa peștișori (julienne), castravetele murat cubulețe, felii, etc.
  • Spală frunzele de spanac sau valeriana și scurge-le de apă.
  • Pune totul într-un bol destul de mare şi ocupă-te de cartofi.
  • Când au fiert curăță-i de coajă luând precauțiile necesare împotriva arsurilor de gradul 1, dacă nu aștepți să se răcească.
  • Curăță avocado-ul și taie-l cuburi. Dacă-i prea copt, sfărâmă-l.
  • Tăie (eu îi sfărâm cu mâna) cartofii cuburi şi adăugă-i peste celelalte ingrediente.
  • Pune, sarea, piperul și uleiul.
  • Amestecă energic și servește ca garnitură sau masă completă.

Mențiuni
În toate salatele, poți adăuga orice fel de semințe ai în casă - puțin prăjite că-s mai gustoase:
  • in
  • bostan
  • floarea soarelui
  • susan
  • mac
  • etc.
  



***
— Vrei să-ți îmbunătățești pronunția în engleză?



Nimic mai simplu: citește (în Engleză , doar nu în Chineză) cu voce tare pentru 10 minute pe zi. Vei nota imediat efectul.
Cărțile mele sunt absolut perfecte pentru așa ceva. Sunt foarte ușor de înțeles pentru că sunt concepute special pentru poligloți, trigloți, etc. Deci pentru toți vorbitorii de limbă engleză de orice nivel.
Nu este nevoie de Kindle sau cum zic ei. Se poate citi pe orice celular "deștept," PC, laptop sau tabletă.
Dacă nu merge, instalează aplicația de pe Amazon. Nu știu cum se face că eu n-am celular "deștept."
Merge pe calculator fără aplicație. La mine cel puțin.
Asta e valabil pentru orice carte în format electronic. Tot ce ai nevoie, este un cont gratis pe Amazon.com.

***
— Te-ai abonat la scrisoare ocazională pe blogul principal reteteindraznete.blogspot.ro?

— Cum adică "Nu"?!
Apasă aici și primești Gratuit 10 Rețete – plus câteva idei si recomandări prețioase – în format PDF. Documentul poate fi salvat pe computer sau se poate imprima.
Ocazional, foarte, vei primi știri importante cum ar fi: când ofer cărți gratis, când lansez concursuri cu premii foarte utile, ș.a.m.d.
— De ce pe rețeteîndrăznețe și nu aici? 
Pentru că nu este foarte simplu să te ocupi de mai multe liste. Am 18 bloguri, scriu romane și mă duc și la servici. Crede-mă, nu-mi mai ajunge timpul.

***
— Ți-am fost de folos?

TE ROG dă un like, share, lasă un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alătură-te la formidabilele pagini de Facebook (am vreo 6).
Le găsești tu pe undeva pe aici. Se plimbă aiurea. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Orice comentariu educat și la obiect este binevenit.
Nu voi publica niciun comentariu care conține aroganța deghizată, grandomanie, cuvinte murdare, insulte, etc.
Respectul este cuvântul de ordine.
O viață delicioasă îți doresc.